مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان
مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 437 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 74 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
1- مقدمه. 16
2- مروری بر ادبیات کارآفرینی.. 17
2-1- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی. 17
2-2- رویکردها و نظریه های کارآفرینی. 23
2-2-1- کارآفرینی از دیدگاه اقتصاد دانان. 24
2-2-2- کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت.. 25
2-2-3- کارآفرینی از دیدگاه جامعه شناسان و محققین علوم رفتاری.. 25
2-2-3-1- ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان. 26
2-2-3-1-1- جنسیت.. 26
2-2-3-1-2- تحصیلات.. 27
2-2-3-1-3- سن. 27
2-2-3-1-4- تجربه کاری.. 27
2-2-4- کارآفرینی از دیدگاه روان شناسان. 28
2-2-4-1- ویژگی های روان شناختی کارآفرینان. 28
2-2-4-1-1- گرایش به خلاقیت.. 29
2-2-4-1-2- توفیق طلبی (نیاز به موفقیت) 29
2-2-4-1-3- برخورداری از مرکز کنترل درونی. 30
2-2-4-1-4- ریسک پذیری.. 30
2-2-4-1-5- تحمل ابهام. 30
2-2-4-1-6- استقلال طلبی. 31
2-3- تاریخچه کارآفرینی. 31
2-4- وضعیت کارآفرینی در ایران و جهان. 34
2-4-1- وضعیت کارآفرینی در ایران. 34
2-4-2- تجارب کارآفرینی در دیگر کشورها 36
2-5- نوع شناسی کارآفرینی. 38
2-6- سازمان کارآفرین. 41
2-6-1- ویژگی های سازمان کارآفرین. 41
2-6-2- محتوای سازمان کارآفرین. 42
2-6-3- فرهنگ سازمان کارآفرین. 42
2-7- مدل های کارآفرینی. 43
2-7-1- مدل موقعیت کارآفرینی شاپر و کراجر. 43
2-7-2- مدل رفتار برنامه ریزی شده آژن 44
2-7-3- مدل تلفیقی تمایل به کارآفرینی. 45
2-7-4- مدل فرایند کارآفرینی ری و راما چاندران. 46
2-7-5- مدل انگیزه در کارآفرینی و فرایندهای کارآفرینی. 47
2-7-6- مدل کارآفرینان موفق گیسن – آمستردام. 47
2-7-7- مدل استیونسون در سنجش رفتار کارآفرینانه. 49
2-7-8- مدل کارآفرینی تیمونز. 49
2-8- آموزش کارآفرینی. 53
3- کارآفرینی در نظام آموزشی.. 56
3-1- اصول توسعه کارآفرینی در نظام آموزشی. 57
3-1-1- تدوین اهداف و سیاستهای کارآفرینانه. 57
3-1-2- انعطاف پذیری.. 58
3-1-3- جامعیت و هماهنگی. 58
3-1-4- تمرکززدایی. 58
3-1-5- خودگردانی و استقلال. 58
3-1-6- تعامل با محیط.. 59
3-1-7- تاکید بر کیفیت.. 59
3-1-8- شکوفا سازی استعداد و خلاقیت.. 59
3-1-9- تغییر و تحول. 59
3-1-10- مشارکت.. 60
3-1-11- تشویق و پاداش.. 60
3-1-12- نظارت و ارزشیابی مستمر. 60
3-2- نقش ها و ویژگی های خاص معلمان و مدیران کارآفرین. 61
4- عملکرد آموزشی.. 65
4-1- ویژگی های معلم کارآمد. 65
5- مروری بر سوابق.. 72
5-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 72
5-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 75
6- مدل مفهومی پژوهش... 77