مبانی نظری و پیشینه رابطه تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش با بهبود کیفیت علمی
مبانی نظری و پیشینه رابطه تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش با بهبود کیفیت علمی |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 242 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 79 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
مقدمه ................................................................................................................................. 14
قسمت اول : تسهیم دانش ................................................................................................................................ 15
2-1 دانش و انواع آن ......................................................................................................................................... 15
2-2 مدیریت دانش.............................................................................................................................................. 17
2-3 مفهوم تسهیم دانش.................................................................................................................................... 19
2-4 مدل های تسهیم دانش.............................................................................................................................. 21
2-4-1 مدل عمل منطقی................................................................................................................................... 22
2-4-2 مدل رفتار برنامه ریزی شده................................................................................................................... 23
2-4-3 مدل تسهیم دانش هندریکس............................................................................................................... 24
2-4-4 مدل تسهیم دانش یانگ و هولدن......................................................................................................... 24
2-4-5 مدل تسهیم دانش لی و الهوامد........................................................................................................... 26
2-4-6 مدل تسهیم دانش واندن هوف و وان وینن......................................................................................... 27
2-5 مؤلفه های کلیدی تسهیم دانش................................................................................................................ 28
2-6 موانع تسهیم دانش...................................................................................................................................... 29
2-7 اهمیت تسهیم دانش.................................................................................................................................. 32
2-8 تسهیم دانش در آموزش عالی.................................................................................................................... 33
قسمت دوم : قابلیت جذب دانش..................................................................................................................... 35
2-9 مفهوم قابلیت جذب دانش......................................................................................................................... 35
2-10 انواع قابلیت جذب دانش.......................................................................................................................... 36
2-10-1 قابلیت جذب بالقوه ............................................................................................................................. 36
2-10-2 قابلیت جذب بالفعل ............................................................................................................................ 37
2-10-3 قابلیت جذب مطلق ............................................................................................................................ 38
2-10-4 قابلیت جذب نسبی.............................................................................................................................. 39
2-11 مدل های قابلیت جذب دانش................................................................................................................. 41
2-11-1 مدل قابلیت جذب دانش کوهن و لونیتال......................................................................................... 41
2-11-2 مدل قابلیت جذب دانش زهرا و جرج ............................................................................................... 42
2-11-3 مدل قابلیت جذب دانش منبیوا و همکاران....................................................................................... 43
2-11-4 مدل قابلیت جذب دانش لین و همکاران ......................................................................................... 44
2-11-5 مدل قابلیت جذب دانش تودوروا و داریسین .................................................................................. 45
2-12 مؤلفه های کلیدی قابلیت جذب دانش ................................................................................................. 47
2-13 اهمیت قابلیت جذب دانش در نوآوری سازمان..................................................................................... 49
2-14 قابلیت جذب دانش و آموزش عالی......................................................................................................... 50
قسمت سوم : بهبود کیفیت علمی .................................................................................................................... 53
2-15 مفهوم کیفیت............................................................................................................................................ 53
2-16 کیفیت در آموزش عالی............................................................................................................................ 54
2-17 مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش عالی.................................................................................................. 56
2-18 اعتباربخشی و تضمین کیفیت در آموزش عالی..................................................................................... 57
2-19 مدل های جدید اعتباربخشی در آموزش عالی....................................................................................... 58
2-19-1 برنامه بهبود کیفیت علمی (AQIP)................................................................................................. 58
2-19-1-1 ارزشها و مؤلفه های برنامه بهبود کیفیت علمی........................................................................... 60
2-19-1-2 محاسن برنامه بهبود کیفیت علمی................................................................................................ 64
2-19-2 برنامه ارزیابی و ارتقاء کیفیت (PEAQ)........................................................................................... 66
2-19-2 مدل مسیر ............................................................................................................................................ 68
2-20 ارتباط بین مدل کیفیت بالدریج و برنامه بهبود کیفیت علمی............................................................. 70
2-21 یادگیری سازمانی و برنامه بهبود کیفیت علمی..................................................................................... 73
قسمت چهارم : ارتباط تسهیم دانش ، قابلیت جذب دانش و بهبود کیفیت علمی..................................... 75
2-22 تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش....................................................................................................... 75 2-23 رابطه تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش با بهبود کیفیت علمی........................................................................................................ 77
2-24 الگوی مفهومی پژوهش ........................................................................................................................... 77
قسمت پنجم : پژوهش های مرتبط با موضوع پژوهش ................................................................................... 78
2-25 پژوهش های انجام شده در خارج............................................................................................................ 79
2-26 پژوهش های انجام شده در ایران ........................................................................................................... 81